16 mars 2010

En massa maskor


Jag dammade nyligen av mina stick-kunskaper. Avig, rät, avig, rät. Det blev snabbt en halsduk åt sonen och ett lååångt smalt skärp åt mig. Men eftersom jag är mer intresserad av inredning än av mode har jag förstått att virkning är the grej. Frosta Design gör tjusig inredning med hjälp av (den stora) virknålen. De säljer även virk-paket så att man kan pula själv. Det är ju det jag ska göra så klart. Se här vad man kan göra.




Enklare än att virka är det annars att vira garn kring möblerna. Kul idé. IKEA hade en garn-pall i sortimentet för några år sedan. Vi har ett par hemma i hallen. Och tio till i förrådet, eftersom vi ibland får för oss att vissa saker är bra att satsa stort på.

Foto: Borås Tapeter, House of Senses, Frosta Design, Boligliv samt UT&IN

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails