13 mars 2010

Ett perfekt desing-par


Harri Koskinen har designat ljusstaken ovanför. Relations Lantern heter den. Fint namn. Men jäklars i min lilla låda vad jag svär varje gång jag ska tända min. Man måste ned med halva armen för att nå ljuset. Vid det laget har lågan bränt fingret, svett håret på armen eller slocknat. Men nu har jag hittat en perfekt partner till ljusstaken. En tändsticksförlängare från Skansens shop.

God design är inte alltid praktisk. Så är det bara. Och nu när jag har löst problemet ska jag inte skälla mer på Harri. Nej, jag vill i stället hylla honom för alla fantastiska föremål han ligger bakom. Block Lamp nedan är ett annat exemel. Vi är vana att se den i klart glas men nu har den precis kommit i en bärnstensfärgad modell. Heja Hari!

Foto: Röhösska Musset, Skansenshopen

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails