17 mars 2010

Från tröja till kudde


Detta mina vänner är stort. För mig. På mindre än en timme har jag förvandlat en gammal t-tröja till en kudde. Utan att behöva sprätta en enda gång! Det ni. Jag är mäkta stolt. Följ vägen från tröja till kudde.


1. Kudden är mindre än tröjan, så det borde inte vara några problem att få tyget att räcka. Men jag fick trixa lite, för det var ett fult tryck på ryggen som jag inte ville ha med.


2. Bort med ärmarna först och främst. Hm, ska jag göra ett 80-tals linne istället? Nej, jag fortsätter.


3. Klipp, klipp, klipp. Sy, sy, sy.


4. Tada, det blev en kudde.

5. För att vara lite extra snittsig när jag ändå var igång, sydde jag in märket från tröjan.

6. Baksidan sydde jag omlott så att innerkudden kan tas ut.


Så, nu får ni gärna ge beröm ;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat!
Syfärdigheter, bullmamma, tvåbarnsmamma, bloggerska...
Det verkar inte finnas någon ände på vad du klarar av just nu!

Kram Charlotte

Anonym sa...

Jag är sjuuuk av beundran!:) Allvarligt talat, snyggt jobbat. Själv sitter ju min tumme mitt i handen (jo, det är sant, jag svääär) så allt sånt där imponerar stort. Vill du komma hem till mig och sy om min garderob? Den skulle behöva hottas upp. Kanske göra ett par tights av en gammal tröja, eller en blus av ett par gamla jeans?:)
Kram kram

Annika sa...

Men min beundran har inga gränser! Ser ut att vara jättefint gjord och den är superball! ...du håller på att bli en riktig hemmafixarmamma!
Kram
Annika

Anonym sa...

Alltså det var jag, Jessica, som glömde att skriva under med mitt namn!

Jag undrar förresten om du har nåt tips på ett fint litet bord att ha vid sängen?
Kram J

Anonym sa...

Du hade rätt, det trodde jag inte riktigt om dig men samtidigt blir jag inte förvånad. Sjukt snygg!! Var kan man beställa???:)/ Mia

Jenny sa...

Tack för alla vänliga kommentarer. Det uppskattar jag verkligen :-) Kram Jenny

Anonym sa...

bape
kyrie shoes
bape hoodie
supreme outlet
yeezy
palm angels outlet
hermes
palm angels
goyard bag
michael jordan shoes

Related Posts with Thumbnails