24 april 2010

Auktionsvisning


Vi var på en auktionsvisning igår och jag säger bara det. Vill man skapa en egen stil, hitta saker som ingen annan har och slippa möbler byggda av spånplattor ska man gå på auktion. Det finns så mycket häftigt och snyggt. Här är några smakprov. Jag har använt min mobilkamera så kvalitén är sådär.
Cirkushäst i trä. Perfekt till barnrummet.
Sideboard med betongplattor. Fat av Carl-Harry Stålhane, Rörstrand.
Lampor (2 st) Svenskt Tenn, Josef Frank.
Fåtöljer (2 st) i nyrokoko med liknande Burberry-rutor.

Vackert stilleben med diverse silver, keramik och konst.
Ytterligare en stol i nyrokoko i turkostblått tyg.
Skåp från Kina med fjärilar.
Mosaiktavla av Ernst Billgren.
Foto:UT&IN

1 kommentar:

Sophie sa...

Hej! Jag blev riktigt sugen på att Vilka fina möbgå på auktion nu! Fick du med dig något hem? Jag tycker cirkus hästen var underbar!

Related Posts with Thumbnails