7 april 2010

Orange trend



Hermès är ett intressant "fenomen". Varumärket är traditionellt och, man får väl lov att säga, lite konservativt. Efterfrågan på deras scarfs verkar aldrig att upphöra. Och med jämna mellanrum sprids en Hermés-epedimi över världen. I modevärlden var det för ett par år sedan Kelly-feber. Ni vet tant-väskan som alla att räkna med hade hängandes på armen. I inredningsvärlden verkar det just nu pågå en likande smitta. För allt oftare ser man Hermés typiska orangea boxar staplade på varandra. Fast det är en positiv smitta, tro inte att jag tycker annat. Jag tycker lådorna är riktigt fina och passar fint som inredning.









Har man en Hermès-scarf som man inte använder kan man ju alltid rama in den. De är ju underbart vackra och har oftast ett genomtänkt mönster som inte alltid kommer till sin rätt när den hänger runt halsen. Så det är faktiskt ingen dum idé. Och vill man ha en egen Kelly-väska kunde man i alla fall förut ladda ner en mall på Hermès hemsida och göra sin egen bag.



Foto: Hermès, Fififlowers, House Butifly, Zunigan Interiors samt Domino Magazine

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Älskar din inspirerande blogg som jag besöker varje dag.
Keep up the good work =)
//Jessika

Anna sa...

Hej,

Jag har hittat fram. Oj vad det har blivit fint. Jag vill också ha ett arbetsrum som på bilden med metallskrivbord och oranga lådor i hyllan. Fixar du? Kram Anna

Jenny sa...

@Jessika: Tack!! Jätteroligt att du gillar den och att du läser varje dag :-)

@Anna: Äntligen! Jo du, här händer det grejer. Fixa rum för arbetshörnan så fixar jag resten. Förresten - Hermés-boxarna får du fixa själv ;-)

Ha det bra båda två!

Related Posts with Thumbnails