1 april 2010

Glad Påsk!



Jaha, då var det påsk. Fram med ris, ägg och godis och vänta på att kärringar, harar och Jesus ska komma. Själv brukar jag inte pynta så mycket till påsk. Det flesta påsksaker är lite "to much" i mitt tycke. Fast en sak jag alltid plockar fram är mina Fabergéägg i plåt, och lägger på ett fat eller i en skål. Jag har min mor att tacka för de fina äggen, som brukar få en ny kompis varje år.


För övrigt behöver påsk inte innebära gult. De gråa zinkäggen från danska Tidens Hjem här nedanför är ett exempel på det. De går att öppna och varför inte gömma en överraskning i. Kanske en diamantring åt sin käresta :-)


Tove Adman har designat de här äggkopparna i betong, som har ett smart sidofack för äggskalet. Det blir effektfullt med det gråa och vita ihop. Tove ligger även bakom betongljusstaken som stoltserar hemma i mitt fönster.

Foto: MS Clipart, Tidens Hjem, Tove Adman samt UT&IN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den här bloggen ska jag följa, bra tips och jättefin inspiration! /åsa

M sa...

Grattis på födelsedagen, tack för att du finns.
/M

Jenny sa...

@Åsa: vad jätteroligt. Välkommen :-D

@M: tack för att DU finns.

Glad Påsk/
Jenny

Related Posts with Thumbnails