12 februari 2010

Sankt Valentins dag


På söndag är det Alla Hjärtans Dag och vi ska hylla våra nära och kära lite extra. Jag läste någonstans att vi har blivit inspirerade av fåglarna som sägs hitta sin partner i mitten av februari. Det behöver dock inte vara så högtflygande planer för att man ska visa sin uppskattning, även den lilla gesten kan vara nog så stor. Och vill man ge en gåva som bevis på sin kärlek kommer några trevliga förslag här.








  • Vetekudden överst har Nyttadesign formgivit och säljs på Singerat.se, bra designmarknad på nätet. Nyttadesign är ett svenskt designföretag med ekologiska förtecken.
  • Jag är inget fan av rosor så för min del får det bli tulpaner. Du vet väl förresten att det är sju blommor som betyder jag älskar dig.
  • Champangneglaset heter Ditt och Mitt, kommer från Orrefors och är formgivet av Erika Lagerbielke. Fantastiskt vackert tycker jag.
  • Halsbandet Me & You kommer från Edblad & Co.
  • Den hjärtformade gratängformen och stekpannan säljs i webshoppen Casual Living respektive Roliga Presenter.
Foto: signerat. se, Euroflorist, Orrefors, Bluebox, Casual Living, Roliga Presenter

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails