11 februari 2010

Fantasifulla krukor

I julas fick jag två små Buxbom-träd att ha inomhus. Jag tänkte att jag skulle leta fram några passande ytterkrukor, men de jag hade hemma visade sig vara antingen för stora eller för små. Resultatet har blivit att träden fortfarande står kvar i fönstret i sina plastkrukor. Börjar nu fundera på om jag inte har något annat som kan fungera som kruka i stället. Surfade runt lite och insåg att fantasin är obegränsad när det kommer till detta ämne.

Får kanske bli durkslaget...


Ja, du ser rätt. Det är en potta.


Den antika vasen står ju bara och dammar.


Eller varför inte den udda och fina kaffekoppen.

Och sist en bild på mina små träd.


Foto: Blomsterfrämjandet, Sköna Hem samt IN&UT

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk!

Related Posts with Thumbnails