10 september 2010

Kom igen Hemtex!


Alltså, är det bara jag som tycker att Hemtex kan bättre? Jag förstår att det tar ett tag innan de har profilerat om butikerna, fått in nya produkter, tömt (enorma?) lager och tvättat av det gamla varumärket ordentligt. Men jag tycker att kampanjen som pågår för tillfället spretar och är totalt oinspirerade. På pressvisningen rullas en superlång trasmatta ut, i tv flygs det med plan och trädgårdstomten krossas, i de glansiga magasinen är det ett hopplock av prylar som bara ser sorgligt ut och så i morgontidningen...suck, en annons som jag först trodde var för Claes Ohlsson. De verkar ha slängt bort den röda tråden i all sin iver. Men jag ska inte döma ut Hemtex än, jag vänter lite till och ser vad som händer. Om det händer.

2 kommentarer:

Britta sa...

Jag håller med dig! Marknadsföringen på TV och i tidningarna är tråkig. Däremot gillade jag trasmattan när dom lanserade pilotbutiken på Götgatan. Nya logotypen är inte så jätte inspirerande heller ...

Trevlig helg! /Britta

Jenny sa...

Bra Britta, då är jag i gott sällskap :-) Jag gillar också idén med trasmattan, den kunde de väl ha använt mer än i en butik. /Jenny

Related Posts with Thumbnails