6 november 2010

Stilfullt på kyrkogården


Idag var vi på Skogskyrkogården och tände lyktor. Förutom att det var otroligt mäktigt att se alla ljus är platsen mäktig i sig. Uråldriga jättetallar, gravar i oändlighet och vacker arkitektur. Gunnar Asplund och Sigurd Lewerentz ligger bakom platsen, in i minsta detalj. Se bara på stolarna i ett av kapellen. Och i caféet satt vi på pallar av Asplund som fortfarande är i produktion. Upp med 8000 pix så är den dödsfina pallen din.

Foto: Skogskyrkogården och scandinaviandesign.com

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glad som hittat till din blogg som är helt i min smak!
Kul är det också att vi verkar bo i samma kvarter, vem har inte njutit en vaniljbulle från fru Maria!

En bra dag i strålande sol ska du ha.

Mvh Carina Bengtsson

Jenny sa...

Hej Carina!

Men vad roligt med en lokal läsare :-) Ja, herregud, vad gjorde vi innan Fru Maria fanns.

På återseende (hoppas jag),
Jenny

Anonym sa...

Visst jag tittar in nu igen och tackar så mycket för Långbro värdshus tipset. Har haft god lust att slinka in där under min mammaledighet då luncher på borta plan alltid är mer lockande.

En ny trevlig upptäckt är också. Elvinska cafeet nere vid stationen .Mysig miljö och god mat.

På återseende som sagt / Carina på Orrbrinken

Jenny sa...

Samma för mig, har tänkt gå till Elvinska, det verkar mysigt.

Vi kanske ses där eller runt sjön :-)

/Jenny på höjden

Related Posts with Thumbnails