9 november 2010

Navy chair i ny tappning

Under mina tonår tillbringade jag en del skollovsdagar på amerikanska militärbaser, eftersom en släkting jobbade inom armén. Det var då jag fick upp ögonen för den klassiska aluminiumstolen Navy Chair. Överallt stod de och lockade. Nu si så där tjugo år senare, finns det en ny variant av stolen som lockar. Emeco och Coca Cola har lanserat en ny modell i plast, som är tillverkad av minst 111 återvunna pet-flaskor. Snyggt jobbat!

Foto: pubsub.com samt Emerco

3 kommentarer:

hemmahososs... sa...

Åh, jag prov satt en på Länna Möbler förra helgen, de är grymt snygga. Plastvarianten är fin och billigare, men slår inte den i aluminium;). De ligger högt på min önskelista...:)
Ha det så bra!
//Sanna

Britta sa...

Wow, den röda stolen var ju superfin. Vill ha!

Dock känns det inte helt PK att köpa en returplast stol av multi internationella företaget Coca Cola som försöker tvätta sim själ i återvinningsdesign ... ;)

Jenny sa...

Sanna - måste också provsitta, kan tänka mig att den är skönare eftersom aluminumstolen blir så jäkla kall.

Britta - sant, så sant. Det är lite tröttsamt att alla ska "bidra" till en grönare miljö, när syftet egentligen är att sälja ännu mer.

Related Posts with Thumbnails