26 maj 2010

Naken dam del 3

Nu är det dags att blotta en dam igen. Får jag lov att presentera pärltanten. Hon håller en pärla i sina händer och poserar lite blygt på vår spishylla. Pärltanten är inte hennes riktiga namn så klart, vi vet inte vad skulpturen heter, fast vi misstänker att det är Venus som är avbildad. Ni vet, kärleken och den kvinnliga skönhetens gudinna som föddes i havet. Den är gjord av Alice Nordin 1923 som för övrigt var känd för sina kupollampor. Läs om Naken dam del 1 och del 2.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var sannerligen en vacker dam som pryder sin plats. Nu har jag lagt till dig på min länklista så att jag håller mig uppdaterad. Jag gillar vad jag ser här!

Designing good life - Sarah sa...

Vilken skönhet! En sådan skulle jag vilja ha på vår kakelugn...

Jenny sa...

@Weronica - vad roligt att du gillar det du ser och att du håller koll på mig :-)

@Sarah - ja, visst är hon tjusig :-) Kul att du tittade in.

Ha det bra!
Jenny

Related Posts with Thumbnails