24 augusti 2010

Ett skolpojkrum


Min äldsta son fyllde 6 år i somras och fick ett nytt rum i present. Jag inredde och fixade i hemlighet (nå ja, så gott det gick). Till den stora dagen knöt jag en rosett runt dörren, så att den såg ut som ett jättepaket. Älskade T blev jätteglad åt sitt nya rum (nästan lika glad som åt sitt Nintendo). En ljusröd tråd har varit Amerika möter Tintin i rymden :-)

På bilden ovanför är det ovala skrivbordet från Techno och den klassiska tubenlampan, formgiven av Anders Pehrsson för Atelje Lyktan. Båda 70-tal.

Jag köpte överdrivet många förvaringslådor på IKEA, men tro mig, de gick åt. Nu är alla gubbar, bilar och lego fint sorterat. Än så länge...

Stolen Phantom av Verner Panton är kul. Den kan vändas och användas åt alla håll.

4 kommentarer:

Queen Desiree's goals sa...

Den där stolen Phantom av verner nåt.... ehhh vi hade två stycken när vi bodde i Sollentuna, som björn hade fått av en arbetsgivare... ehhh en la vi i grovsoprummet och en gav vi till nån, kommer inte ihåg vem........ Men det var innan jag kände dig... Hoppas att d inte är så dyra..... pinsamt när jag ser dem i din blogg och att de har ett namn.....

Jenny sa...

Å nej, nu fick jag huvudvärk. Nu lämnar vi det, Des, och går vidare. Men släng aldrig något IGEN UTAN ATT FRÅGA MIG FÖRST! ;-)Kram

Anonym sa...

Hej Jenny! Hoppas ni alla mår bra och att "min" kille har det jättebra i skolan. Vilket fint rum han fick, vilken annan 6-åring skulle inte bli avis på det:) Hoppas vi ses snart. Kram Mia

Jenny sa...

Heeej Mia! Å, vad roligt att höra ifrån dig. Ja då, han har det jättebra i skolan, men vi längtar efter er :-( kram Jenny

Related Posts with Thumbnails