31 januari 2011

Föryngrat Busnel


Nu blir det lite mode. Jag blev både glad och förvånad när jag läste om Busnel i tidningen i morse. Förvånad för att märket fortfarande finns och glad för att det nu kommer en ny, avdammad kollektion. För ett år sedan tog svenska Louise Falkenberg över rörelsen, som faktiskt har anor från 20-talet. Nu ska varumärket upp på kartan igen. Designern lovar att det stickade förs vidare men förnyat, föryngrat och färgsatt. Kollektionen visas under modeveckorna, första gången nu på onsdag. Spännande!


Foto: Busnell

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste också i SVD. Det känns faktiskt helt rätt just precis nu. Det skall bli spännande att se det nya angreppssättet. Jag tror att jag skippar en sådan där Bowlingväska igen i alla fall :)

Jenny sa...

Ja, visst känns det rätt i tiden! Och nej, väskan kan man nog leva utan :-)

Related Posts with Thumbnails