13 augusti 2010

Uteplats före och efter


När jag ändå är inne på trädgård, som i föregående inlägg, kan jag ju passa på att visa vår tidigare bortglömda uteplats på framsidan av huset. Den vi egentligen inte vistas på så mycket, men som är det första man ser. Jag skrev tidigt i våras om hur jag tagit mig an uteplatsen - målat möbler och väggar, oljade golv och planterat blommor. Och ikväll kom jag mig äntligen för att ta en bild för att visa resultatet. Innan det är dags att plocka in allt igen...Och så här såg det ut innan:

Stolarna är från 60-talet, bordet från IKEA:s barnsortiment och lampan i fönstret är ett loppisfynd med ny-gammal Luxus-skärm, som vi köpte i veckan. Och så mitt lilla fikonträd som hänger med så snällt.

2 kommentarer:

hemmahososs... sa...

Snyggt! Du kan du, Jenny. Svärföräldrarna är på landet och har informerat om att anemonerna står i full blom och många knoppar är på gång;). Det är nog värmen som satt fart på dem. Kul!
//Sanna

Jenny sa...

Ha, ja man försöker ju :-) Härligt med blomman. Hoppas att du får se den snart. Ha en bra vecka! Jenny

Related Posts with Thumbnails